Dokter Corrie

Vorige week overhandigde het Comité Bezorgde Ouders een petitie om uitzendingen van Dokter Corrie te stoppen.
Leestijd 1 minuut — Ma 25 november 2013

Dokter Corrie is een onderdeel van het School-tv Weekjournaal waarin op humoristische wijze seksualiteit en veranderingen in de puberteit aan bod komen. De achterliggende gedachte is dat leraren op deze manier 'een handvat krijgen om dit thema op een ontspannen en leuke wijze aan te kaarten'. Voor een deel van de ouders gaat de seksles van Dokter Corrie een tikje te ver, daarom boden zij de petitie 'Stop dokter Corrie' aan de politiek aan. Volgens de 8.000 ondertekenaars dringt het programma een liberale seksuele moraal op. Al eerder stelde de ChristenUnie Kamervragen over het programma: "Niet omdat we tegen seksuele voorlichting zijn, het gaat om de manier waarop", aldus Kamerlid Joël Voordewind.

Seksuele voorlichting blijft een lastig onderwerp. Wanneer begin je, en hoe pak je het aan? In de reeks 'Over de bloemetjes en de bijtjes' gingen verschillende sprekers in op hedendaagse seksualiteit en hoe dit bespreekbaar te maken onder (jong)volwassen en kinderen. Wat is normaal? Dr. Channah Zwiep besprak wat het juiste moment is van seksuele opvoeding en wat een goede aanpak is. Kijk de lezing 'Voorlichting nieuwe stijl' terug.