Campen

Marlou van Campen

Social media expert
4 opnames
Marlou van Campen is senior social media marketeer bij het Wereld Natuur Fonds (WNF).

Ze richt zich op het betrekken van WNF-social media friends online en offline. Met WNF Open-events (speciaal voor social media volgers) laat WNF friends meedenken over problemen en projecten. Door WNF Open op Locatie (in samenwerking met de Universiteit Utrecht / Studium Generale) betrekt WNF een jong en geëngageerd publiek met gerenommeerde sprekers. WNF staat met haar werk in social media op nummer 3 (van een top 100) van Nederlandse bedrijven in de Social Media Monitor (#smm7). Social media integreren in het geheel van het WNF-werk en social media meetbaar maken is voor Van Campen een belangrijke focus: meer dan 25% van de wnf-contacten lopen via social media. In 2008 won WNF met de vernieuwde site de Usability Award. Van Campen studeerde milieusociologie in Wageningen en was voorheen directeur van de Bont voor Dieren.