6 feb 2018

Consumeren/consuminderen

Dit evenement is geweest.

Wij zijn onderdeel van een consumptie- en wegwerpmaatschappij. Historicus dr. Peter van Dam legt uit hoe die is ontstaan. Kan het ook anders?

Wij zijn onderdeel van een consumptie- en wegwerpmaatschappij. Overal waar we komen, elke website die we openen: we worden aangespoord om meer te kopen. Het lijkt bevredigend en geeft status. Maar het ons niet gelukkig en heeft een negatieve impact op het milieu. Niet raar dus dat 'ontspullen' of de aanschaf van eerlijke producten in opkomst is. Maar hoe wijdverspreid is deze trend? Zet het bedrijven aan om hun productieproces en marketingstrategie aan te passen? Historicus dr. Peter van Dam (UvA) legt het consumentisme onder de loep. Kunnen we anders omgaan met onze behoeftes?

Meer in deze serie

Groene bedoelingenVan eerlijke spijkerbroeken tot vegaburgers: wat is het verhaal achter groene keuzes? Acht sprekers over impact en de mens als duurzame consument.