Onrust in de samenleving

Economisch historicus Bas van Bavel ziet het mis gaan in onze samenleving. Oa de zorg, onze economie en het rechtsysteem staan onder druk. Wat is er aan de hand?
Leestijd 1 minuut — Wo 24 augustus 2016
Op losse schroeven

Het wrikt en het schuurt in onze samenleving. Je hoeft de krant er maar voor open te slaan: 'Huisartsen in onmogelijke positie' kopt de Volkskrant. 'Rechters zijn boos' aldus de NRC Next. 'Onafhankelijke pers onder druk', stelt Trouw. Waar komt al die onrust vandaan? Prof. dr. Bas van Bavel is programmadirecteur van Instituties voor Open Samenlevingen, een van de speerpunten van de Universiteit Utrecht. Hij vertelt wat hij ziet gebeuren in onze maatschappij.

Meer weten? Experts vertellen wat er knelt in verschillende domeinen, zoals de zorg, het rechtssysteem en de financiële sector in de lezingenreeks 'Op losse schroeven'.