De wetenschap wantrouwen? Over complotdenkers en klimaatsceptici

mrt

De wetenschap wantrouwen? Over complotdenkers en klimaatsceptici

Weg van de weerstand
Interdisciplinair socioloog dr. Jaron Harambam laat zien waarom steeds meer mensen instituties wantrouwen en de wetenschappelijke kennis in twijfel trekken.

Vrijwel alle klimaatwetenschappers zijn het erover eens dat klimaatverandering door de mens wordt veroorzaakt. Toch wordt die kennis nog steeds in twijfel getrokken. Waar komt deze tegenstand vandaan? Wie zijn deze mensen en wat voedt hun wantrouwen? En hoeveel invloed hebben zij daadwerkelijk op het klimaatdebat? Interdisciplinair socioloog dr. Jaron Harambam (KU Leuven) over een wereld waarin steeds meer mensen instituties wantrouwen en de waarheid in twijfel trekken.

Lezing in het kader van de cursus Duurzaamheid als wereldbeeld. Ook voor niet-studenten toegankelijk. In samenwerking met de faculteit Geowetenschappen.

Spreker

Datum & tijd
Dinsdag 9 maart 2021 (20:00-21:30)
Voertaal
Nederlandstalig
Livestream link
Direct in je agenda

Over deze serie

Weg van de weerstand

Ondanks de gestelde duurzame doelen en protesten voor een beter klimaat, boeken we nauwelijks vooruitgang. Wie of wat houdt ons tegen? Hoe doorbreken we de impasse?