Stagiair gezocht!

Vanaf 30 januari 2023 hebben we weer een plekje vrij voor een stagiair. We bieden een uitdagende en leerzame stageplek. Word jij onze nieuwe collega? Reageren kan tot 13 december 2022.
Leestijd 3 minuten — Di 1 november 2022

Voor de periode van 30 januari tot 30 juni 2023 zijn we op zoek naar een stagiair met focus op het programma van Studium Generale (SG).

Over de stage

Als stagiair bij Studium Generale ben je onderdeel van een enthousiast team programmamakers en communicatiemedewerkers. We ontwikkelen evenementen over prikkelende onderwerpen op het snijvlak van wetenschap en maatschappij voor volwassenen. Denk aan lezingen, talkshows en interviews. Daarnaast schrijven we blogs voor onze website, uploaden we video’s en podcasts om zoveel mogelijk in gesprek te gaan met ons publiek.

Het is een leuke en uitdagende klus om ervoor te zorgen dat we zo veel mogelijk mensen met ons programma bereiken. Dat doen we door prikkelende onderwerpen en vragen te bedenken en daar de beste sprekers bij te vinden. Maar ook door heldere teksten te schrijven voor de website en sociale media. Door sprekers en publiek goed te ontvangen op locatie en door in een blog de kern van een lezing te pakken krijgen. Kortom: genoeg te doen en veel te leren. Maar neem het niet alleen van ons aan, lees hier wat onze vorige stagiairs hierover zeggen!

N.B. Specifiek voor deze stageplek zoeken we naar iemand die die het leuk vindt om te schrijven en wil leren hoe je dat (nog beter) doet voor een breed publiek. Verder ben je bereid om gemiddeld een avond per week te werken bij een event.

We zoeken en we bieden

We houden van aanpakkers én denkers. Die een brede belangstelling hebben en houden van onderzoek en wetenschap. Die zorgvuldig werken en overzicht kunnen houden. Als stagiair bij het Programmabureau werk je de meeste tijd aan je focusprogramma en ondersteun je ook regelmatig andere publieksprogramma’s als daar pieken zijn. We vinden goede stagebegeleiding belangrijk en nemen je graag helemaal op in ons team van ongeveer 20 programmamakers, project- en communicatiemedewerkers, werkstudenten en stagiairs. We werken vanuit ons kantoor in het UMU in Utrecht.

De stagevergoeding bedraagt 275 euro per maand op basis van een fulltime dienstverband. Onze ideale stagiair werkt drie of vier dagen per week en is verbonden aan een universiteit. Het maakt niet uit welke opleiding je volgt.

Het Programmabureau

Studium Generale is onderdeel van het Programmabureau van de Universiteit Utrecht. Hier ontwikkelen en organiseren we verschillende publieksprogramma’s. Misschien ken je Meet the Professor, Operatie Breinbreker of het Betweter festival wel. Het zijn programma’s om mensen een realistisch beeld van wetenschap te geven én hun nieuwsgierigheid en onderzoekende houding te stimuleren. Altijd staat interactie tussen wetenschappers en bezoekers centraal en helpen we wetenschappers met het creatief communiceren over hun onderzoek. Meer lezen over ons werk? Kijk dan op de website van Publiek & Wetenschap.

Reageren

Als je belangstelling hebt voor deze stageplek stuur dan voor dinsdag 13 december 2022 11:00 uur je cv en motivatie naar programmamaker Lieke Dekker (e.a.dekker[at]uu.nl, waarbij je [at] vervangt door @), o.v.v 'Sollicitatie stage'. Geef in je sollicitatie duidelijk aan naar welke plek jouw voorkeur uitgaat, dus SG of Evenementen. Ook als je vragen hebt kun je bij Lieke terecht.

De gesprekken vinden plaats op 19 en 20 december 2022.