Redden we met duurzame doelen de aarde?

Studenten uit alle richtingen kunnen zich NU inschrijven voor de cursus 'Duurzaamheid als Wereldbeeld' (7,5 ECTS, blok 3, niveau 3).
Leestijd 1 minuut — Ma 12 november 2018

Dit voorjaar organiseert Studium Generale weer de reeks Duurzaamheid als Wereldbeeld, die voor alle studenten te volgen is voor studiepunten (niveau 3). Naast de lezingen wordt door de faculteit Geowetenschappen een programma aangeboden: bij het voldoende afronden van de gehele cursus zijn 7,5 ECTS te verdienen. Dit jaar is het thema 'duurzame doelen'.

Wie ergens naartoe wil, moet doelen stellen. De Verenigde Naties formuleerde maar liefst 17 Sustainable Development Goals. Onder andere over armoede, gezondheid, gelijkheid, water en het klimaat. Dat klinkt positief, een doel geeft hoop, zet een stip op de horizon. Maar wat ga je doen om het doel te bereiken en wat als het niet lukt? Gooien we dan de handdoek in de ring? In deze serie lezingen onderzoeken we met wetenschappers uit verschillende disciplines het nut en de werking van duurzame doelen. Zijn we op de goede weg?

De cursuscode in Osiris is GEO3-5004. De lezingen in deze serie zullen plaatsvinden op 7 dinsdagavonden vanaf 5 februari van 20.00 tot 21.30 uur.

Bekijk ook de andere cursus die we in hetzelfde blok aanbieden: Ode aan onzekerheid.