Omarm onzekerheid

Studenten uit alle richtingen kunnen zich NU inschrijven voor de cursus 'Wetenschapsfilosofie' (7,5 ECTS, blok 3, niveau 3).
Leestijd 1 minuut — Ma 12 november 2018

Dit voorjaar organiseert Studium Generale weer een reeks lezingen die onderdeel zijn van de cursus 'Wetenschapsfilosofie'. Deze cursus is voor alle studenten te volgen voor studiepunten (niveau 3). Bij het voldoende afronden van de gehele cursus zijn 7,5 ECTS te verdienen. Dit jaar is het thema 'Ode aan onzekerheid'.

We kunnen we er niet omheen: we zijn omgeven door onzekerheid. Er bestaat geen glazen bol, elk individu is anders en de wereld hangt van toevalligheden aan elkaar. Toch verlangt de mens naar zekerheid. Wie plannen voor de toekomst maakt, voorspellingen doet of verklaringen geeft, wil houvast. Hoe gaan we daar dan mee om? Laten wetenschappers genoeg ruimte voor wat we niet weten? Moeten we onzekerheid omarmen of juist de aanval kiezen? In deze serie lezingen gaan we voor het eerste. Wetenschappers uit o.a. de economie, psychologie en sociologie brengen een ode aan onzekerheid.

De cursuscode in Osiris is 201800030. De lezingen in deze serie zullen plaatsvinden op 8 woensdagavonden vanaf 6 februari van 20.00 tot 21.30 uur.