4 mei-lezing door Ellen Deckwitz

4 mei-lezing door Ellen Deckwitz

4 mei-lezing
Dichter en columnist Ellen Deckwitz over herinnering, zwijgen en de (on)macht van taal.

Met deze lezing koppelt de Universiteit Utrecht de nationale herdenking aan actuele maatschappelijke ontwikkelingen. Het is tevens een eerbetoon aan prof. Victor Koningsberger. Hij nam het in de Tweede Wereldoorlog als eerste Nederlandse hoogleraar op voor zijn Joodse collega’s die door de Duitse bezetter van de universiteit werden verbannen.

Dit jaar zal dichter en columnist Ellen Deckwitz de 4 mei-lezing geven. Over herinnering, zwijgen en de (on)macht van taal.

Live deelnemen?

Studeer je aan de Universiteit Utrecht en wil je live bij de lezing van Ellen Deckwitz aanwezig zijn? Volg dan deze link om je in te schrijven en neem de barcode die je krijgt op 4 mei mee naar de Aula van het Academiegebouw (Domplein 29, 3512 JE Utrecht). Je kunt inlopen vanaf 20:15 uur. Er is beperkt plek dus wees er snel bij!

Spreker

Datum & tijd
Dinsdag 4 mei 2021 (20:30-21:30)
Voertaal
Nederlandstalig
Livestream link
Direct in je agenda

Over deze serie

4 mei-lezing

Elk jaar organiseert Studium Generale de 4 mei-lezing, hierin onderzoeken we wat herdenken tegenwoordig betekent.