Utrechtse Dag van de Filosofie 2019

apr

Utrechtse Dag van de Filosofie 2019

Utrechtse Nacht van de Filosofie

“Een leven dat niet onderzocht is, is het niet waard om te leven”, stelde Socrates. Wie je bent, wat goed is of waar, zijn vragen die je niet kunt beantwoorden zonder de onderliggende aannames te onderzoeken. Wat is dat ‘ik’ waarover men spreekt? Hoe rechtvaardig je wat goed of fout is? Heb je toegang tot de waarheid, als die al bestaat? En hoe ziet die er dan uit?

PROGRAMMA
Tijdens deze dag verrijken filosofen uit Utrecht en daarbuiten je met inzichten om je wereldbeeld te ordenen of juist overhoop te gooien. Met lezingen en gesprekken over liefde en identiteit, politiek en morele vooruitgang. Of maak een filosofische wandeling en bekijk de stad eens van een andere kant. Check de utrechtsedagvandefilosofie.nl voor het programma.

UITVERKOCHT
In 5 uur tijd is de Utrechtse Dag van de Filosofie uitverkocht. Voor de achter-het-net-vissers: soms worden reeds 'gekochte' kaarten teruggegeven. Schrijf je daarom in voor de wachtlijst op de ticketsite.

De Utrechtse Dag van de Filosofie wordt georganiseerd i.s.m. het departement Filosofie, het Centre for the Humanities en de Faculteitsvereniging Utrechtse Filosofiestudenten.

Sprekers

Datum & tijd
Zondag 7 april 2019 (12:00-18:00)
Voertaal
Nederlandstalig
Entree
Zie ook
Direct in je agenda

Over deze serie

Utrechtse Nacht van de Filosofie

De Utrechtse Nacht van de Filosofie daagt je uit om jezelf, anderen en de wereld om je heen kritisch te bevragen.