Didier Eribon - Terug naar Reims

Didier Eribon - Terug naar Reims

Cover to cover
Met welke obstakels krijgen eerstegeneratiestudenten te maken? Met dr. Jeroen Rijnders (VU).

Didier Eribon groeide op in de Franse arbeidersklasse en schopte het tot hoogleraar. In zijn autobiografische boek ‘Terug naar Reims’ beschrijft hij hoe hij zich aan zijn lot ontworstelde en hoe moeilijk het was om zich thuis te voelen op de universiteit. Ondertussen laat hij zien hoe de elite het klassensysteem in stand houdt en hoe het stemgedrag van de arbeidersklasse steeds verder naar rechts opschoof. Ethicus dr. Jeroen Rijnders (VU) vertelt waarom klasse er nog steeds toe doet en met welke obstakels eerstegeneratiestudenten te maken krijgen.

Spreker

Datum & tijd
Maandag 6 mei 2024 (20:00-21:30)
Voertaal
Nederlandstalig
Entree
Niet nodig. Let op: vol = vol.
Stream
Direct in je agenda

Over deze serie

Cover to cover

Door een goed geschreven verhaal voel je – voor even – hoe het is om in de schoenen te staan van iemand die je niet bent, of juist iemand die je altijd al was maar waarvoor je de woorden eerder nog niet kende. Drie wetenschappers over emancipatoire boeken.